Om maar met de deur in huis te vallen: lees het artikel van Bret Easton Ellis.
|
17 december · Editie #26 · Bekijk online |
|
Om maar met de deur in huis te vallen: lees het artikel van Bret Easton Ellis.
|
|
|
“Four- or five-star reviews will make my business sustainable”
|
Hoe ondernemers omgaan met slechte reviews
Het krijgen van goede reviews, dat is belangrijk voor een ondernemer, want uit onderzoek blijkt dat klanten voornamelijk een gelegenheid uitkiezen op basis van sterretjes. Slechte reviews gebruiken ondernemers om hun service diect aan te passen. Goede reviews zetten ze meer in het zonnetje. Logisch. Lees vooral ook even het volgende artikel van Bret Easton Ellis, die hier een compleet ander licht op laat schijnen.
|
“Empowerment doesn’t come from liking this or that thing, but from being true to our messy contradictory selves. ” - Bret Easton Ellis
|
Bret Easton Ellis on Living in the cult of likability
Aan de hand van een Southpark aflevering omschrijft Bret Easton Ellis (ja, ik ben een fan) hoe gefixeerd we tegenwoordig zijn op het reviewen van bedrijven. Maar bedrijven reviewen en andere mensen ons ook. Daar gaan we ons naar gedragen. Want als je de zeikerd bent op Airbnb, dan kun je straks geen appartement meer huren. Ons gedrag op Facebook is er ook opgericht om beoordeeld te worden. We willen allemaal zoveel mogelijk likes en voelen ons er ook goed bij als we er veel krijgen. We gedragen ons massaal zoals de Facebooks, Ubers en Airbnb’s het willen, met als gevolg dat we een stel grijze muizen worden.
|
South Park - "The Yelper Special"
De video die hierboven beschreven wordt.
|
|
Alle grote trends hun tipping point hebben bereikt. Social, Mobile, Analytics en Cloud (SMAC) zijn allen volwassen geworden, vloeien in elkaar over en versterken elkaar wederzijds.
|
3 trends voor 2016: de echte digitale transformatie komt nog (NL)
We staan pas aan de vooravond van technologische ontwikkeling. Vanaf 2016 zal de digitale transformatie pas echt toeslaan. Internet of Things zal deze transformatie versnellen en Artificial Intelligence zal in de vorm van slimme algoritmen meer waarde toevoegen.
|
|
“Typhoon snijdt grote thema’s aan. Dood, liefde, religie, slavernij, noem het maar, maar nergens klinkt het pathetisch, omdat hij het klein houdt, omdat hij de onderwerpen op zichzelf betrekt, omdat hij die grote thema’s herkenbaar voor zijn audience maakt. ” - Cor Hospes
|
Wat het marketeers kunnen leren van Typhoon (NL)
Cor Hospes bezocht met zijn dochter een optreden van rapper Typhoon. Hij vertaalt alle mooie dingen die Typhoon tijdens het optreden doet in zeven lessen voor het vertellen van verhalen. Op weg naar huis blijkt hoe viraal verhalen vertellen gaat. Iedereen die met content bezig is zou dit moeten lezen.
|
“Verzekeraars met top-10 lijstjes van lifehacks, frisdrankmerken met geweldige Vine-filmpjes over alles en nog wat behalve over Frisdrank en telco’s waarvan de webcare-afdelingen lollig met elkaar doen. Dit vinden alleen marketeers leuk. ” - Ward Cuiper, Mindshare
|
Laat die contentkalender los en praat alleen als je wat te zeggen hebt (NL)
Een betoog over het loslaten van de contentkalender. Want, schrijft de auteur, het draait allemaal om relevantie én het moet passen bij je marketingdoelstellingen. Dan maar liever minder roepen, maar wél met inhoud.
|
|
Dawn of Midi: Dysnomia
Toeval. Van de week zat ik op mijn Walkman dit album te luisteren, toen mijn vriendin vroeg of ik het Cross-Linx festival kende. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ken het wel. De volgende dag keek ik welke artiesten er geprogrammeerd staan en Dawn of Midi stond erbij! Dit drietal was voor mij een van de hoogtepunten op North Sea Jazz. Ze ogen als een jazztrio, met drums, vleugel en contrabass, maar als je je ogen dicht doet, dan komt het geluid veel dichter bij electronische muziek. Lees de recensie op Pitchfork om een beter idee te krijgen. En als ik jou was zou ik die kaarten voor Cross-Linx maar alvast aanschaffen. Of ga in ieder geval dit album uit 2013 beluisteren.
|
|
Je smartphone is slecht voor je houding. En voor je gemoedstoestand.
Depressieve mensen zijn geneigd om meer met hun nek naar voren te staan. Dit is ook de houding die je aanneemt als je op je smartphone staat te appen, gamen, of op een andere manier aan het tijdverdrijven bent. Uit onderzoek blijkt dat het aannemen van die houding, dus ook als niet depressief bent, je gemoedstoestand negatief kan beïnvloeden . Dit heeft weer invloed op je productiviteit en efficiency. Vreemd, want we claimen nu juist dat het apparaatje helpt bij dit soort zaken. Zoals Doe Maar ooit zong: “Recht je schouders!” En je hoofd omhoog.
|
Een leugenaar herken je aan zijn/haar handen
Dacht je altijd dat je een leugenaar zou kunnen betrappen op zijn of haar ogen, dit onderzoek toont aan dat het juist de handen zijn die een leugenaar kunnen ontmaskeren. In dit geval verliest het menselijk oog het van de computer. Die ontmaskert de leugenaar namelijk veel beter.
|
Nederlandse kinderen missen aansluiting op de arbeidsmarkt (NL)
Mijn collega Marcel Timmer legt uit waarom Nederlandse kinderen de aansluiting op de arbeidsmarkt dreigen te missen. Er is hervorming in het onderwijs nodig en wel nu. Dat begint met programmeren op school.
|
|
|
Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
|
Gemaakt door Stéphan Lam met Revue.
|
#voorjougelezen, Stadhuisplein 15, 3012 AR Rotterdam
|